آموزش استخراج و کسب پولهایه دیجیتال


اولین تراکنش بیت کوین در روز دوشنبه، 23 دی 1387 انجام شد که در این زمان، ساتوشی ناکاموتو، سازنده این ارز رمزپایه پرچم دار، 50 بیت کوین به هال فینی، فردی فعال در حوزه رمزنگاری ارسال کرد. البته ساتوشی ناکاموتو یک نام مستعار است و هنوز هویت واقعی خالق بیت کوین معلوم نیست!

تراکنش تاریخی بین ساتوشی و فینی، در بلاک شماره 170 در دفتر کل بیت کوین به ثبت رسیده است و هزینه انجام این تراکنش 0 بیت کوین بوده است. در اولین روز های پیدایش بیت کوین، تراکنش های دیگری هم وجود داشتند که کارمزد آن ها ناچیز یا حتی رایگان بوده است.

یک برنامه نویس فنلاندی 5,050 بیت کوین را به 5.02 به فروش رساند

حدودا 10 ماه بعد از این که اولین تراکنش بیت کوین انجام شد، مارتی مالمی، یک توسعه دهنده یا برنامه نویس اهل فنلاند، 5,050 بیت کوین را فقط با قیمت 5.02 دلار در تاریخ دوشنبه، 20 مهر 1388 به فروش رساند.

این اولین معامله قابل توجه ارز رمزپایه در قبال پول اسکناس بود که مبلغ آن نیز از طریق پی پال پرداخت شد.

در سال های 2009 و 2010، تنها راه بدست آوردن بیت کوین، استخراج آن بود و پاداش استخراج هم در آن زمان 50 بیت کوین بود.

در روز شنبه، 1 خرداد 1389، مقدار 10,000.99 بیت کوین توسط لازلو هانیک، برنامه نویس کامپیوتر اهل فلوریدا به آدرس بیت کوین متعلق به Papa John (پیتزا فروشی) در قبال 2 عدد پیتزا انتقال داده شد!

تراکنش مشهوری که برای دو پیتزا انجام شده بود در بلاک شماره 57043 دفتر کل بیت کوین ثبت شده است. در آن زمان مقدار 0.99 به مبلغ کل تراکنش اضافه شده بود که از این طریق هزینه استخراج کنندگان داده شود که برای زمان خودش مبلغ زیادی بوده است.

مدیر عامل صرافی Mt. Gox مقدار 442,000 بیت کوین را منتقل می کند

در روز پنج شنبه، 2 تیر 1390، مارک کارپلس، مدیر عامل صرافی Mt. Gox که حالا از بین رفته است، روی هم رفته مقدار 442,000 بیت کوین را به دو آدرس مختلف از طریق یک تراکنش ارسال می کند.

تا قبل از این که تراکنش 550,000 بیت کوینی در آذرماه 1390 انجام شود، این بزرگترین تراکنش بیت کوین به حساب می آمد.

در سال 2013، یک کاربر عضو شبکه اجتماعی ردیت، به اشتباه کارمزد زیادی را برای یک تراکنش وارد کرده بود و مشکل خود را این طور بیان کرد:

سلام، کارمزدی که من برای تراکنش وارد کردم خیلی زیاد بود… آیا راهی برای متوقف کردن تراکنش از تایید شدنش وجود دارد؟

مقدار این تراکنش 98 بیت کوین بود ولی این کاربر ردیت به اشتباه 30 بیت کوین به عنوان کارمزد تراکنش وارد کرده بود.

اما از خوش شانسی آن فرد، استخر استخراجی که تراکنش را انجام داده بود، مهربانی به خرج داد و 7.5 بیت کوین از کل 30 بیت کوین را به کاربر ردیت برگرداند.

این اتفاق یک بار دیگر هم در سال 2013 افتاد که به اشتباه 200 بیت کوین به عنوان کارمزد تراکنش پرداخت شده بود که این مقدار هم توسط استخر استخراج به صاحبش بازگردانده شد.

جرمی که انجام نگرفت ولی بیت کوین در آن نقش داشت

در روز یکشنبه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۲، تراکنشی بزرگ در جهت انجام یک جرم با بیت کوین صورت گرفت که در طی آن کاربری به نام Dread Pirate Roberts، مقدار 1,607 بیت کوین به کاربری به نام redandwhite انتقال داد.

این کاربران در بازار سیاه Silk Road قعالیت داشتند. بازار Silk Road که در حال حاضر دیگر وجود ندارد، به صورت آنلاین و از طریق دارک وب در دسترس بود و به نوعی فروشگاه آنلاین مواد مخدر محسوب می شد.

این مقدار بیت کوین به منظور پیدا کردن و جمع آوری اطلاعات درباره گرداننده Silk Road و به اصطلاح گوشمالی آن منتقل شده بود که البته این جرم هیچگاه اتفاق نیافتاد.

بعد ها مشخص شد که هر دو شخص مجرم و شخصی که قرار بود این کار را انجام دهد، یک فرد بوده اند ولی تراکنش 1.607 بیت کوین که در آن زمان 150 دلار می ارزید، انجام گرفت و 322,639 تایید هم در بلاکچین بیت کوین دریافت کرد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۶
Mohammad reza Khosravi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی